søndag den 3. juni 2012

DIY:YELLOW DIP DYE DRESS

Her er en sneak peek på et af mine DIY projekter.
Jeg har købt denne kjole i MONKI på udsalg for 50 kr og farvet den gul med DIP DYE effekt.
Den er stadig ikke helt tør, men synes resultatet ser lovende ud :-))

FØR


Hvis nogen af jer derude skulle have lyst til at prøve at farve jeres tøj med DIP DYE effekt, har i den opskrift jeg følger her:

INDGREDIENSER:

1x stor balje
(jeg har fundet en super god en i Søstrene Grene til 50 kr)
6 liter varmt vand
5 spsk salt
(både groft og fint salt kan bruges)
1x tekstil farve
(fås bla. i Matas eller Panduro)
Gummihandsker (VIGTIGT! Farven skal slides af huden!!! -Taler af erfaring)

FREMGANGSMÅDE:

1. Fyld det varme vand i balje

2. Hæld saltet i baljen og rør rundt med en ske til det er opløst

3. Farven hældes i baljen og røres rundt til det er opløst

4. Tøjet dyppes i baljen.
Tøjet holdes i farven ca. 15 min., der hvor farven ønskes mørkest. For at få DIP DYE effekten dypper man tøjet op og ned et par gange i baljen til det ønskede resultat opnås. For at få den lyseste farve dyppes tøjet hurtigt en enkelt gang. -Alt stoffet skal dækkes af farve. 

5. Når man har opnået den effekt man ønsker vrides tøjet, vandet hældes fra baljen og tøjet skylles i koldt vand.

6. Tøjet vaskes UDEN vaskemiddel eller skyllemiddel, tørres og er herefter klar til brug
:-))


Looket med min "nye" kjole følger... Synes den kræver noget sunshine !!!

1 kommentar: